tema bueno para Tesis

Tema en 'Educación Diferencial' iniciado por cecili92001, 23 Ago 2005.

1. Educación Diferencial

por cecili92001 23 Agosto 2005 a las 16:36 21
    1. cecili92001 New Member

Hola, ando en busca de un buen tema para realizar una tesis. ustedes saben que tema realmente es bueno, ya que no quiero que esta tesis solo sean palabras al viento. gracias de ante mano.
    • 21 Comentarios
  2. ADS Guest

LAMENTO DESILUCIONARLA PUES LA MAYORÍA DE LAS TESIS SON PALABRAS AL VIENTO Y NINGÚN APORTE...
  3. riquekar New Member

Hola! eso no es cierto, depende mucho de si te mueves o esperas a que se muevan por ti... depende de cual sea tu mencion, si eres DM te podria recomendar la evaluacion cuantitativa de la conducta adaptativa, un tema que recien ha comenzado a interesar a las Ues chilenas, pero que en España ha dado resultado, si quieres me contactas riquekar@gmail.com
    Suerte!
    PD: si eres TEA o TEL... no se... :p
  4. paulita_linda New Member

hola yo tamen necesito un buen tema pa mi tesisis
  5. apagón de tele New Member

la capacidad de aprendizaje de niños con sindrome de down?????
  6. xreeves New Member

Respuesta: tema bueno para Tesis

MIRA YO HIZE MI TESIS SOBRE PEDAGOGIA TEATRAL
    ES UN TEMA MUY INTERESANTE
    YA QUE ES UN NUEVO METODO DE APRENDEIZA MÁS INNOVADOR
    Y SOLO SE NECESITA QUE EL PROFESOR MANEJE ESE METODO
    ES LA MEZCLA DE TEATRO CON PEDAGOGIA
    EL COLEGIO QUE ES PIONERO EN ESTO ES EL NUEVO MUNDO Y LA PIONEA EN ESTE PAIS SOBRE ESTA TECNICA ES VERONICA GARCIA HUIDOBRO (Actriz, Pedagoga y Directora Teatral
    OTRO PERSONA QUE ES MUY IMPORTANTE ES ALFREDO MUSRRI (FONOAUDIOLOGO)
    ESTE TEMA MÁS ENCIMA LO PUEDES UTILIAR EN TUS CLASES A DIARIO Y LOS CHIQUILLOS APRENDEN MÁS RAPIDO Y VEZ RESULTADOS A CORTO PLAZO YA QUE NO SE UTILIZAN GUÍAS CUADERNO Y ESAS COSAS OJALA QUE TE GUSTE Y TE SIRVE A MI ME ENCANTO Y MI SIRVE ENE
    ADIOS
  7. Titasun New Member

Creo que un buen tema y uno que se deja de lado es algo tan sencillo como la educación y el trato que le brindan los padres a los niños con discapacidades, ya que ellos muchas veces no saben como llegar correctamente al niño y lo que aprende en las escuelas de lenguaje o escuelas especiales no le sirve mucho si al llegar a su casa la conducta de los padres hacia el niño es incorrecta, eso hace que el niño no pueda evolucionar correctamente en sus procesos de aprendizaje. Muchas veces solo se educa al niño y no a los padres para ser ellos, a la vez "educadores diferenciales"
  8. CARLAHANDREA New Member

Como experiencia personal ya tengo tres tesis realizadas y aplicadas. una de ellas fue la aplicacion de un programa al recinto penitenciario de mujeres. Era obvio que no serviria pero hubo repercucion ya que se detecto la falta de salas cunas en esos recintos...fue una tesis muy cansadora y ademas era Cualitativa. Pero en fin dio sus frutos a pesar del trabajo. Mi recomendacion para temas de tesis pueden ser el metodo Tomatis, metodo Hannen, Mapas Mentales, Innovacion Curricular, etc.
    Hay muchos temas solo reflexiona en lo que te gusta a ti realizar en el aula o en investigacion. Te recomiendo de corazon que sea un tema que te guste y que te apasione en investigar o en aplicar.
  9. Sandrita333 New Member

Algo relacionado con algún hobby tuyo.

Yo estoy preparando la mía y en realidad funciona bastante bien. Puedes relacionar tus dos pasiones (tu carrera y tu intereses)
  10. tamitac New Member

Hola..yo estudio Educación Diferencial y necesito algun tema relacionado con lo mismo para la realizacion de mi tesis, estoy un poco indecisa...ojala me puedan ayudar, gracias!!!
  11. ayelen_986 New Member

hola gente linda..., estoy por comenzar a hacer mi tesis en li. en fonoaudiología y aun no encuentro un tema que me agrade, me gustaría que me dieran algunas sugerencia de un buen tema para realizar mi tesis, ojala puedan ayudarme, gracias!!!
  12. Bella_d New Member

Hola, ¿me podrias decir el nombre de algun libro sobre pedagogia teatral o sobre pedagogia literaria, gracias, mi correo electronico es:piernaslar@hotmail.com
    gracias y en asunto pones respuesta o algo asi, gracias.
  13. Bella_d New Member

Hola, me pueden decir el nombre de algun libro sobre pedagogia teatral, por favor, adios
  14. Bella_d New Member

si me puedes ayudar? es que tambn me intereso ese tema
    tienes algun titulo de un libro?
    por favor
    mi correo es
    piernaslar@hotmail.com

ponle en el asunto del pensaje
    PEDAGOGIA TEATRAL

gracias
  15. Lic. Alejandro Marca H. Guest

hola, encontre una pagina que tiene excelentes temas para hacer tu tesis, vienen junto a un libro:

Como Hacer Una Tesis En tu carrera

todos estos temas estan referidos a tu carrera y son muy buenos se los recomiendo, de hecho es el unico lugar que encontre donde hay temas que sirven para la tesis... Ojo que en tu caso los encontraras en la carrera de Educacion
  16. Obed088 New Member

Que tal, algún tema que me puedan sugerir para realizar mi tesis, mi idea es educación en la enseñanza de las matemáticas por medio de tecnología (calculadoras) en niños de secundaria..... les agradecería mucho su ayuda gracias :)
  17. kAVL Guest

Me podrian ayudar con un nombre o titulo para Tesis doctoral para odontologia... sobre.. pediatria trauma y afecciones fonoaudilogicas
  18. Daniel Jiménez Cornejo Member

Kavl, que te parece este título para tu tesis doctoral: "La incidencia de las afecciones fonoaudiológicas en el menor de 5 años".

La relevancia del tema se la darías tu, en el marco contextual. Puedes consultar en el siguiente enlace los aspectos que se deben considerar para definir el mismo: http://www.tesiseinvestigaciones.com/marco-contextual.html

Saludos.
  19. lourdes becerra Guest

Hola me pueden ayudar cin un tema para tesis para educacion inicial gracias
  20. yzfivhcnxv Guest

Sacs Longchamp Soldes He told me of the days following her funeral when he didn't know what to do because he had always had her to manage. As Jesse sank deeper into dejection, Some ladies from his church concluded he get a dog, To help with the lonesomeness. everthing made sense now.

The same technology that is used in the more race oriented cars show up in all cars made by the German manufacturers. For example many similarities are present looking at BMW's obviously race inspired M3 and the most prevalent of the 3 Series constructed for practical everyday commutes. Some buyers may prefer the understated elegance and complexity found in a luxury car.

as expected, The fans hoping for another installment in the 007 franchise will have to wait just longer. Despite quotes made last year from lead star Daniel Craig and producers that a 23rd Bond film could be filmed as soon as this winter, The bankruptcy and upcoming auction to MGM's library has put everything on hold. EON musicals or plays along with producers Michael G Wilson and Barbara Broccoli confirmed as much in a statement today,

For the families who have employed a full time tutor after switching from soccer practice education, The benefits of being in addition to the school calendar are apparent. Holidays can be enjoyed as a family at any month or year. Travel plans can be more ambitious and integrated with the child's education, As the tutor can travel with your family and tailor lessons to incorporate local history, communication, Culture and attractions.

soaring into Crime Alley, Six rockets fire at monster, some of which connect. any Batmobile fires on Superman, Who immediately rips it open, disclosing a grinning Carrie Kelly. a super hero makes a joke, Then gets scratched by Batman, heating a sonic blast at Superman's head.

Colony along with Philippines. Would have little other options than to negotiate a peace. Navy was least prepared and least ready for a Japanese attack: At the very introduction of the war, Bert and Ernie are Sesame Street's ideal gay couple. Created during age Free Love, No questions or angry comments were ever raised about their romantic relationship. unbelievely, This trend has continued even to the present day.
    Longchamp Pliage Le Bon Coin Remember the various search engines are waging an all out war on websites that stuff their content with irrelevant words in an effort to fool their way to the top of searches. You could get your website banned from search engines if you employ deceptive seo art vs science tactics. keep that in mind and avoid using such tactics.

Hosters can't concede this portion of the market without a fight. It is just too big important. But the reality is advertising is not going to give you that boost. So all in all I think we will have another market modification, But sadly in my opinion it will be very hard to gain profits out of this ever since the Fed chose inflation in place of depression by cutting rates (greetings stagflation). Markets tend to go up in high inflation places, But the economy tanking will create downwards pressure. direct result = highly volatile and highly risky.

It is irrelevant what label these minorities held, What matters is they were separated from society either in physical form or through social ostrazation. Sexual offenders are very the new boogie man. The individuality of the new " Boogieman " referred to as "Sexual jail" Increases the power of government because the people turn to the costa rica government to protect them from "Sinful" New menaces and prospect threats.

It also presents a model showing how individual differences in the the likelihood of stress are tied to individual behavioral responses to environmental challenges that are coupled to physiologic and pathophysiologic responses. DATA resources: authored original articles from human and animal studies and selected reviews. novels was surveyed using MEDLINE.

In alternative methods, chiefly their sexual awareness, They are very much adults. Disabled people still want to have sex, And will even consent to it or encourage it. as everyone knows, Women are driven to have sex particularly when we ovulate. The digital revolution of the past half century means no one can afford to waste time when communicating these days. If your meaning isn't heard, People's attention will shift to your device. You can't settle for second best in web meeting, content material, Or flair.
    Longchamp Le Pliage Kosmetik to date, There are just too many aspects to this story that have been introduced without any real sense of direction or balance. This first volume took too long to accomplish the few things that it did, And failed to present anything to make it stand above the mass of similar stories in publication. an individual do far worse than Kasumi, But you might spend your money on much better series, Both within OEL and teens with superpowers fields,

3) Knowing patients: In an unexpected emergency it is difficult to tell the victim apart from the assailant. Hence it is very important that your training be effective here. However the attitude of a self defence trained person prevents him from becoming a target as the assailants know by their attitude they are tough to crack,

quite, On the positive side, if you've been successful, The officer once completed their training starts on a very good wage, They are often required to work shifts which means greater flexibility and they are not limited to the so called 9 to 5 office routine that most people are desperate to escape. besides this, There will likely be an annual pay review, an opportunity of promotion and career development, A pension scheme and housing positives. All of this would seem to suggest a good reason for making an application,

It then that Esmeralda confirms that Sister Gudule is her mother. Gudule tries to hide Esmeralda from the military after her. Esmeralda unearths her hiding place when she thinks she hears Phoebus's voice. Movies like Lincoln and Beasts of the southern Wild will dominate top 10 lists and year end awards shows, But great movies are stunning. Twenty long period from now, Nobody will do you remember what year they came out. Years are defined by stuff couldn't have existed in any other decade.

And amanda-m 15, especially! its a rock and a hard place situation. For the poster who suggested punishing a kid by taking away recess time for bathroom breaks, We get struggling for that too. Kids also have a biological need to run, Be proactive, or anything else,.,and so, And teachers who force students to sit during break time can be reprimanded for removing their activity time,

• ¿Tienes una cuenta? Ingresa con ella

Comentar como Invitado

Verificación:

Comentario
  • Ingresa a Universitarios

¿Olvidaste tu password?  Click aquí
    ¿No tienes cuenta?  Regístrate aquí

¡También puedes conectarte con tus Redes Sociales!

Facebook Conectar con tu cuenta de Facebook
    Twitter Conectar con tu cuenta de Twitter

Compartir esta página

Contáctanos

© 2013 THE BRANDING BROTHERS - Algunos derechos reservados.